Aangepaste dienstverlening

De dienstverlening van de gemeente is aangepast. Hiermee volgt Nijmegen de landelijke richtlijnen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De informatie op deze pagina geldt in ieder geval tot en met 28 april.

Hieronder een overzicht. Dit is niet volledig. Wij werken het regelmatig bij. 

Burgerzaken

Stadswinkel

De dienstverlening van de Stadswinkel gaat gewoon door. Veel zaken kunt u online regelen. Doe dit zoveel mogelijk. U kunt nu online geen afspraak maken, wel telefonisch. Wij vragen u dringend om alleen 14024 te bellen voor zaken die u niet kunt uitstellen. Als u belt bespreken we samen of een afspraak nodig is. Of dat wij uw zaak anders kunnen regelen en de afspraak uitstellen.

Voor de gezondheid van onze klanten en medewerkers vragen wij u het volgende:

  • Houd 1,5 meter afstand tot onze medewerkers
  • Leg uw papieren en andere dingen op de balie, in plaats van ze aan te geven
  • Kom zoveel mogelijk alleen. Kom alleen met meer personen als dit noodzakelijk is voor datgene waar u voor komt
  • Komt u voor registratie niet-ingezetenen? Kom dan niet met meer dan 10 mensen

Steunpunt Stadswinkel

Het Steunpunt Stadswinkel is vanaf 17 maart gesloten, afspraken zijn afgezegd. Bij het Steunpunt bestelde producten kunt u in de Stadswinkel afhalen.

Digitaal regelen 

U kunt heel veel zaken digitaal regelen. Bijvoorbeeld:

Sociaal Raadslieden

Alle afspraken in de Stadswinkel, wijkcentrum Meijhorst en wijkcentrum Titus Brandsma gaan niet door. We bellen u om uw vraag te bespreken.
In plaats van het telefonisch spreekuur kunt u ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur via 14024.

Zorg en inkomen

  • Alle aanvragen worden gewoon door ons behandeld. U ontvangt van ons een brief met het besluit
  • Alle gemaakte afspraken gaan door. Wij bellen u
  • Meedoenregeling: het inloopspreekuur wordt telefonisch gedaan op maandag en donderdag van 13.00 uur tot 16.00 uur, bel 14024