Factuur indienen

Wilt u de gemeente Nijmegen een factuur sturen? Een digitale factuur via PEPPOL verwerkt de gemeente het snelst. Stuur elke factuur die u heeft apart op.

Wat u moet weten

Let bij het indienen van een factuur op het volgende: 

  • Vermeld op uw factuur altijd uw naam, volledige adres, KvK-nummer en BTW- nummer
  • Gebruik één verplichtingnummer (inkoopordernummer) per factuur
  • Noem altijd het volledige adres en het VPL-nummer (inkoopordernummer) dat u van ons of uw contactpersoon kreeg. Dit zorgt ervoor dat we uw factuur altijd kunnen koppelen aan een aanvraag in onze administratie, en verzekert u ervan dat u zo snel mogelijk uw geld ontvangt
  • Zet op de factuur een heldere omschrijving van de werkzaamheden, geleverde diensten of bestelde goederen
  • Facturen zonder een actueel verplichtingennummer (inkoopordernummer) zijn we genoodzaakt terug te sturen
  • Richt uw facturen altijd aan de gemeente Nijmegen
    Op de site van de belastingdienst aan alle factuureisen uitgebreid omschreven

3 manieren om uw factuur te sturen

  • Digitaal via PEPPOL, dit heeft de voorkeur
    De gemeente Nijmegen kunt u met de onderstaande gegevens vinden op het PEPPOL-netwerk:
    Kamer Van Koophandel: 09220932
    OIN: 00000001001479179000
    VAT / BTW: NL001479179B12
     
  • Stuur een mail
    Mail elke factuur als een apart bestand naar inkoopfacturen@nijmegen.nl. Lever uw bestand aan in het format PDF.
     
  • Per post
    Gemeente Nijmegen
    LET OP: T.a.v., alleen indien VPL nummer ontbreekt
    Postbus 571
    6500 AN Nijmegen