Wmo-consulenten

De Wmo-consulenten van de gemeente helpen u bij het vinden van een oplossing voor uw hulpvraag.

Gesprek met de Wmo-consulent

Als u zich aanmeldt voor Wmo-hulp bij de gemeente, krijgt u per post een bevestiging van uw melding. Als we nog wat dingen na willen vragen over uw melding, bellen we u binnen enkele dagen.

Daarna gaat de Wmo-consulent met u in gesprek. Dit kan telefonisch zijn of door bij u langs te komen. In het gesprek bekijken we samen met u wat voor u de juiste oplossing is. We proberen binnen 6 weken een gesprek voor u te plannen met de Wmo-consulent. En te zorgen dat u duidelijkheid heeft over de oplossing. Helaas is het op dit moment erg druk. Wij hopen dat u begrip heeft dat u langer moet wachten. De Wmo-consulent neemt in ieder geval binnen 4 maanden contact met u op (situatie in maart 2024). U kunt contact met ons opnemen voor de wachttijd van dit moment.

Hulp bij het gesprek

U kunt iemand uit uw omgeving vragen aanwezig te zijn bij het gesprek. Dat mag altijd.

Daarnaast kunt u voor hulp bij het gesprek (cliëntondersteuning) contact opnemen met verschillende organisaties, bijvoorbeeld:

De hulp via deze organisaties is gratis en onafhankelijk. De organisaties kunnen u helpen met het voorbereiden van het gesprek. En er kan iemand bij het gesprek aanwezig zijn als u dat wilt.

Persoonlijk plan

U mag bij uw melding een persoonlijk plan schrijven. Daarin kunt u uitleggen welke hulp u nodig heeft en waarom. Een persoonlijk plan is niet verplicht. Als u een plan wilt opsturen, ontvangen wij het graag binnen 7 dagen na uw aanmelding voor Wmo-hulp.

Niet eens met de afspraken?

Bent u ontevreden over uw hulp of hulpmiddel? Een klacht meldt u eerst bij uw aanbieder of leverancier. Elke organisatie heeft een eigen klachtenprocedure. Meer informatie vindt u op onze pagina Klacht over zorg.