Klacht over de gemeente

Bent u niet juist behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd tegen u is. Of u heeft een klacht over een sportaccommodatie of last van bouwlawaai. U kunt een klacht indienen.

Klacht indienen

Klacht indienen Het inloggen is geannuleerd.

Wat gebeurt er met uw klacht?

U krijgt binnen 5 werkdagen een reactie. De klachtencoördinator bekijkt dan uw klacht. En probeert dit samen met u op te lossen. 

Niet tevreden?

Bent u het niet eens met de oplossing van uw klacht? Neem dan contact op met de klachtencoördinator. Bent u dan nog niet tevreden? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman

Heeft u een klacht over een andere organisatie of partij waar de gemeente mee samenwerkt?

  • Dat stuurt u de klacht zelf naar die organisatie. Elke organisatie heeft een eigen klachtenprocedure.
  • Is het niet duidelijk waar u met u klacht terecht kunt? Stuur uw klacht dan door aan de gemeente. Dan sturen wij uw klacht door naar deze organisatie met uw persoonsgegevens.

Heeft u hulp nodig om uw klacht op te schrijven?  

Dan kunt u contact opnemen met de Sociaal Raadslieden. Dit zijn juristen. De hulp is gratis. 

Voor welke klachten geldt dit niet?

  • Een beslissing op een aanvraag (bijvoorbeeld voor een vergunning, bijstandsuitkering, subsidie, invalidenparkeerkaart). Bent u het niet eens met een beslissing, maak dan bezwaar
  • Een zaak waarover een rechter al uitspraak heeft gedaan
  • Klacht indienen met DigiD (uw persoonsgegevens worden dan automatisch ingevuld)

  • U kunt de klacht ook schriftelijk indienen. Geef aan over wie of wat het gaat en wanneer het was. U moet uw naam, (mail)adres en telefoonnummer vermelden. De gemeente neemt geen anonieme klachten in behandeling.
    Stuur uw brief naar:

    Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nijmegen
    Postbus 9105
    6500 HG NIJMEGEN