Nieuwsbrief Werk en Inkomen juni 2020

Toen het werken opeens wegviel door de coronacrisis, leek dat best leuk. Ineens heb je heel veel vrije tijd. Maar dat duurde voor veel mensen niet lang. Het gebrek aan structuur, ritme en sociale contacten bleek toch wel vervelend.

Zo ook voor Nancy. Ze werkte als gastvrouw bij de Rabobank. Maar door de coronacrisis kwam ze thuis te zitten. Haar consulent Ingrid bij het Werkbedrijf zag dat ze het er moeilijk mee had. Samen met Nancy heeft Ingrid gezocht naar een oplossing: ze volgt nu een training en werkt tijdelijk bij een ander bedrijf. “Het is ander werk maar ik ben weer onder de mensen, dat is heel belangrijk voor mij”, vertelt Nancy. Herken jij je in het verhaal van Nancy? Praat er eens over met je consulent bij het Werkbedrijf om te zien hoe we jou kunnen helpen. Bel 024 - 751 7500  maandag tot en met vrijdag 9.00 – 17.00 uur.    

Vanaf 1 juli gaat de huur van uw huis omhoog. Huurt u een woning bij Portaal, Talis, Woongenoot  of Woonwaarts (voorheen de Gemeenschap of Standvast) en betaalt de gemeente het huurbedrag?  Dan past de gemeente het huurbedrag aan. U hoeft zelf niets te doen. De gemeente krijgt de informatie van uw verhuurder.

Huurt u bij een andere verhuurder en betalen wij de huur via de uitkering?  Stuur dan een specificatie van uw nieuwe huur per 1 juli naar:

Als u een uitkering heeft zijn er vergoedingen (regelingen) die u kunnen helpen.  Dit zijn bijvoorbeeld: huurtoeslag, zorgtoeslag, en kinderopvangtoeslag. Wat ons opvalt is dat sommige regelingen niet bekend zijn bij iedereen.

Het kan ook zijn dat uw situatie nu veranderd is. En dat u recht meer heeft op een ander bedrag. Dan kan het gebeuren dat u het te veel gekregen geld in één keer terug moet betalen. Dat kan soms niet goed uitkomen. Het is beter om te zorgen dat het klopt. Als u dat moeilijk vindt, dan willen wij u hierbij graag helpen. 

De financieel experts in de wijk kijken samen met u welke toeslagen u heeft en of dat klopt met uw huidige situatie. En welke toeslagen u misschien nog aan kan vragen. Het gesprek is vertrouwelijk en kost niets.  De financieel experts zitten in de Stip bij u in de buurt. Voor een afspraak kunt bellen naar 024 - 329 80 01 of mailen naar geldzorgen@nijmegen.nl

Heeft u een vraag over een moeilijke brief of over iets dat u moet regelen? Of heeft u hulp nodig omdat u thuis zit? Misschien wilt u praten in een andere taal? De Stiplijn kan u helpen. De medewerkers van de Stip helpen u met uw vraag. Of zorgen ervoor dat er iemand terugbelt die uw taal spreekt.  

De Stiplijn staat open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur: